Door de komst van het internet is het tegenwoordig mogelijk om internationaal te ondernemen. Dit komt voornamelijk doordat er geen grenzen op het internet zijn. Hierdoor kunnen ondernemers hun gang gaan in Europa, maar daarnaast ook in alle andere continenten van de wereld. Echter, helaas is het voor veel ondernemers lastig om de internationale markt te betreden. Dit heeft voor een groot deel te maken met de verschillende soorten mogelijkheden die er zijn. Wil je je als ondernemer focussen op SEO of wil je gebruik gaan maken van betaalde advertenties?
SEO in het buitenland
Ben je een ondernemer en wil je jezelf voornamelijk gaan focussen op SEO? Dan is het van belang om voor ieder land jouw strategie te bepalen. De meeste ondernemer beginnen bij het kopen van backlinks, hierdoor kun je jouw linkbuilding in Duitsland goed op orde krijgen. Wil je daarentegen meer naamsbekendheid in andere landen? Dan zou je natuurlijk gebruik kunnen maken van speciale linkbuilding diensten die zich specifiek richten op andere landen. Echter, naast linkbuilding zijn er nog een aantal andere facetten die je op orde dient te hebben voordat je jouw SEO in het buitenland op orde hebt.
Internationaal adverteren
De meeste ondernemers vinden het prettig om te beginnen met de betaalde advertenties. Het voordeel van betaalde advertenties is dat deze het resultaat duidelijk te traceren is. Helaas is dit niet het geval wanneer je jezelf gaat richten op SEO. Desondanks is het wel verstandig om ook aan jouw SEO te werken. Mocht je sneller resultaat willen zien, dan kun je wel gebruik maken van betaalde advertenties, bijvoorbeeld via Facebook en Google. Doordat de algoritmes van deze kanalen zo goed ontwikkeld zijn, is het steeds gemakkelijker om de verschillende soorten doelgroepen te bereiken. Hierdoor kun je als ondernemer de internationale markt betreden op korte termijn.
Meer verhalen
Wat is een conservatoir beslag?
Voor jezelf beginnen vanuit huis lukt met de vier tips
De beste manier om structuur aan te brengen in je werk