Een bedrijf opstarten in de coronatijd. Misschien denken de mensen in je omgeving wel dat je gek bent geworden. Wie maakt er nou juist nu zo’n enorme stap? Dat zou je misschien denken, maar uit verschillende gegevens blijkt dat juist nu meer mensen als zelfstandige aan de slag zijn gegaan. Wellicht omdat ze bij hun baas niet konden blijven door de coronatijd of omdat de omstandigheden niet veilig genoeg waren. Hoe dan ook, ook in tijden van crisis kan een eigen bedrijf een groot succes worden. Als je maar weet hoe je een vliegende start kunt maken. Hierbij is het met name belangrijk om jezelf letterlijk op de digitale kaart te zetten. Online Marketing is immers nog nooit zo belangrijk geweest. Hoe je dat moet aanpakken? Dat lees je in dit artikel.
Zet social media in
De waarde van social media voor bedrijven wordt nog al te vaak onderschat. Vreemd eigenlijk, want naar schatting gebruikt een groot deel van de gehele wereldbevolking één of meerdere social media kanalen. Het zou dan ook vreemd zijn om hier geen gebruik van te maken. Dit is immers een goede manier om zeer snel een grote groep mensen te bereiken.
Toch is het wel verstandig om de complexiteit van social media niet te onderschatten. Als je niet weet waar je op moet letten of hoeveel tijd er in een campagne op social media gaat zitten, dan zal dit weinig tot geen resultaat hebben. Het is dan ook raadzaam om social media marketing bureau GMU.online in te schakelen. Zo weet je zeker dat dit op de juiste manier wordt gedaan en je er alles uit kunt halen wat erin zit.
Profiteer van een hogere positie in Google
Google is verreweg de belangrijkste zoekmachine wereldwijd. En die speelt dan ook een essentiële rol in het vindbaar maken van jouw bedrijf. Het is voor consumenten tegenwoordig immers steeds makkelijker om diensten en producten te vinden. Ze hoeven enkel een zoekmachine op te starten, een zoekopdracht in te vullen en er komen direct honderden tot duizenden hits tevoorschijn. Uit verschillende gegevens blijkt dat men echter vaak niet dan hooguit de eerste twee pagina’s kijkt. Meestal worden direct de eerste drie hits aangeklikt en kijken mensen niet verder. Wanneer jij op de derde pagina of misschien nog wel verder weg staat, dan is de kans klein dat mensen je op deze manier kunnen vinden. Zoekmachine optimalisatie is dan ook essentieel om jouw bedrijf op de digitale kaart te zetten. Zo word je gevonden en zo haal je meer klanten binnen. Hoe hoger jouw positie in Google, hoe hoger de bezoekersaantallen uiteindelijk zullen zijn.
Er zijn verschillende manieren om hogerop in Google te kunnen kopen. Verreweg de meest gebruikte manier is tegenwoordig het gebruik van google ads. Dit is een speciale advertentiemogelijkheid die door Google zelf wordt aangeboden. Hierbij betaal je een x-bedrag voor iedere click. Hoe meer klanten dit genereert, hoe succesvoller de campagne zal zijn. En dan is het dit geld natuurlijk zeker waard. Vergis je echter niet in de complexiteit van het opstellen van een succesvolle google ads campagne. Laat je daarom altijd adviseren door een marketeer of Google Partner, zodat je zeker weet dat je dit op de juiste manier aanpakt.
Meer verhalen
Wat is een conservatoir beslag?
Voor jezelf beginnen vanuit huis lukt met de vier tips
De beste manier om structuur aan te brengen in je werk